Menu Sluiten

Zo vraagt u grootzakelijke aansluiting voor zakelijke energie nodig aan

Zo vraagt u grootzakelijke aansluiting voor zakelijke energie nodig aan

Voor veel ondernemers verandert door de jaren heen het gebruik van zakelijke energie. Denk bijvoorbeeld aan uitbreiding van het pand, verduurzaming, het openen van een extra locatie, noem maar op. Dergelijke veranderingen hebben invloed op uw gebruik van zakelijke energie en kunnen ertoe leiden dat u een (nieuwe) grootzakelijke aansluiting voor zakelijke energie nodig heeft. Hoe moet ik een grootzakelijke energie-aansluiting aanvragen? Wat is het verschil met klein zakelijk? Lees dan gauw verder!

Vraag direct uw zakelijke energieofferte aan!

1. Vul uw gegevens in  2. Wij gaan op zoek naar de beste deal  3. Ontvang binnen 24u de beste aanbieding






     Onafhankelijk advies Wij vergelijken alle leveranciers.

     Snel vergelijken Binnen 24 uur de beste deal.

     De scherpste zakelijke tarieven Jarenlange ervaring.

     

    Wat is een grootzakelijke aansluiting voor zakelijke energie?

    Voordat in zal worden gegaan op de aanvraagprocedure, is het wellicht eerst handig in te gaan op wat terminologie. Net als bij gasaansluitingen, is er bij zakelijke energie een onderscheid tussen klein- en grootzakelijk te maken. Uw bedrijf is op het gebied van zakelijke energie kleinzakelijk, indien zij een stroomaansluiting hebben die niet meer dan 3X80 Ampère doorlaat. Laat uw aansluiting meer dan 3X80 Ampère door? Dan bent u grootzakelijk.

    Wat betekent naast het verschil tussen klein- en grootzakelijk nou in de praktijk? Als kleinzakelijk bedrijf krijgt u jaarlijks 12 facturen voor uw stroomgebruik, terwijl  een grootzakelijk bedrijf 24 facturen ontvangt: 12 voor stroomgebruik, 12 voor netbeheer. Een ander verschil is dat het factuurbedrag bij grootzakelijke bedrijven wordt berekend naar het daadwerkelijke gebruik van zakelijke energie, terwijl het factuurbedrag bij kleinzakelijke bedrijven vast staat.

    Tip! Elk bedrijf is anders. Heeft u meer filialen? Werkt u met seizoensopbrengsten? Dan is ‘traditioneel’ factureren, dus alle filialen op 1 rekening en per maand een factuur wellicht niet praktisch voor u. Bij Zakelijke Energietarieven bieden wij onze klanten de mogelijkheid tot flexibel factureren: u mag zelf kiezen per welke termijn, dus bijvoorbeeld een kwartaal, u uw facturen voor zakelijke energie krijgt en of u het stroomgebruik van alle filialen op één factuur krijgt, of dat u juist per filiaal een aparte factuur wilt krijgen. Er is meer mogelijk dan u denkt. Daarnaast controleren onze medewerkers als u dat wilt uw energiefacturen op fouten. Het komt namelijk nog wel eens voor dat fouten op grootzakelijke energiefacturen worden gemaakt, omdat deze telkens opnieuw moeten worden berekend. Interesse? Neem contact met ons op.

    Hoe werkt de aanvraag voor een grootzakelijke energie-aansluiting?

    Er zijn verschillende partijen betrokken bij de aanvraag en de uitvoer van uw verzoek tot uitbreiding of aanleg van uw grootzakelijke stroomaansluiting.

    Bij de netbeheerder een offerte aanvragen

    U begint uw aanvraag bij uw lokale netbeheerder. U kunt zelf niet kiezen voor welke netbeheerder u gaat, dit is regionaal besloten. Als u uw lokale netbeheerder heeft gevonden, dient u daar een offerte aan te vragen voor de aansluiting. Afhankelijk van wat uw netbeheerder vraagt, moet u dan meestal al een reeks gegevens meesturen die zij nodig hebben om een inschatting van de kosten en mogelijkheden te maken. U kunt hier bijvoorbeeld denken over hoe veel energie u gaat verwachten te gebruiken, wat de ligging van uw pand is en wat de grootte van de aansluiting gaat zijn.

    Met een energieleverancier op zoek naar de voordeligste inkoopstrategie

    Gaat u akkoord met de offerte van de netbeheerder? Dan ontvangt u uw unieke EAN-code, waarmee u vervolgens bij een leverancier zakelijke energie kunt afsluiten. Hier ligt voor u een belangrijke bespaarmogelijkheid. Immers, u mag wel zelf een energieleverancier uitzoeken. Door verschillende energieleveranciers met elkaar te vergelijken en uw zakelijke energie in te kopen aan de hand van een inkoopstrategie, kunt u onder de streep op uw energiefactuur veel geld besparen.

    Met de meetverantwoordelijke alles op locatie geregeld

    Heeft u een leverancier voor zakelijke energie gevonden? Dan dient u een meetverantwoordelijke in te schakelen die ervoor zorgt dat alle apparatuur, zoals uw elektriciteitsmeter aanwezig is op uw locatie. Grootzakelijke bedrijven dienen dit zelf te doen. U mag zelf uw meetverantwoordelijke kiezen.

    Aan de slag met de netbeheerder

    Heeft u al het bovenstaande gedaan? Dan mag uw netbeheerder aan de slag en kan alles geïnstalleerd worden. Dit kan vrij tijdrovend zijn, afhankelijk van wat er allemaal moet worden ondernomen op locatie. Moet bijvoorbeeld de straat deels worden opengebroken? Dan moet u daar een vergunning voor hebben, met een vaak lange aanvraagprocedure.

    Zakelijke Energietarieven regelt uw aanvraag!

    Wij van Zakelijke Energietarieven begrijpen maar al te goed dat u het al druk genoeg heeft met andere zaken dan uw energiezaken. Omdat de aanvraag voor een grootzakelijke aansluiting voor zakelijke energie u veel tijd en moeite kan kosten, nemen wij deze graag van u over.

    Wij kunnen u met de aanvraagprocedure helpen, zoals het aanleveren van de correcte stukken en doordat wij veel nauwe contacten hebben met netbeheerders en meetverantwoordelijkheden, kunnen wij de aansluiting vaak sneller laten verlopen dan normaal. Daarnaast houden wij de markt van zakelijke energie constant in de gaten. Hierdoor kunnen wij u van passend advies voorzien over wat een verstandige en voordelige inkoopstrategie voor zakelijke energie zou kunnen zijn. Wilt u ook dat wij uw aanvraag voor u gaan doen? Heeft u andere vragen? Neem gerust eens met ons contact op om kennis te maken.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *