Menu Sluiten

Beste zakelijke energiecontract voor kantoorpanden

zakelijke energie kantoorpand

Eigenaren van kantoorpanden moeten goed nadenken over wat voor soort energiecontract ze willen afsluiten. Energie is namelijk een grote kostenpost en er zijn belangrijke verschillen tussen typen energiecontracten. Duurzaamheid wordt ook in toenemende mate belangrijk voor kantoorpanden. Lees hier hoe u op de voordeligste manier zakelijke energie inkoopt voor uw kantoorpand en hoe u kunt profiteren van verduurzamingsmaatregelen.

Vraag direct uw zakelijke energieofferte aan!

1. Vul uw gegevens in  2. Wij gaan op zoek naar de beste deal  3. Ontvang binnen 24u de beste aanbieding






     Onafhankelijk advies Wij vergelijken alle leveranciers.

     Snel vergelijken Binnen 24 uur de beste deal.

     De scherpste zakelijke tarieven Jarenlange ervaring.

     

    Grootzakelijk energie voor kantoorpanden

    Bij het bepalen welk energiecontract bij uw kantoorpand past, is het allereerst van belang om te kijken naar wat voor aansluiting u nodig heeft. Bepaal daarom of u een grootzakelijke of kleinzakelijke energieverbruiker bent. Vooral op het gebied van facturering maakt dit nogal wat uit.

    De kans is groot dat u als exploitant van een kantoorpand een grootzakelijke energieaansluiting heeft. Dit is het geval als de capaciteit van uw elektriciteitsaansluiting groter dan 3×80 Ampère is of als de gasaansluiting groter dan 40 m3 per uur is. Zijn deze waardes bij uw kantoorpand kleiner? Dan bent u een kleinzakelijke energieverbruiker. De werkelijke grootte van het bedrijf is dus niet relevant, het gaat echt om de capaciteit van de energieaansluitingen.

    Het grootste verschil tussen beide typen verbruikers zit hem zoals gezegd in de manier van facturering. Grootzakelijke klanten krijgen maandelijks facturen gebaseerd op hun daadwerkelijke energieverbruik. Tevens ontvangen ze, naast de factuur van hun energieleverancier, een aparte factuur van de zakelijke energie van de netbeheerder voor het kantoorpand.

    Een vaste of variabele inkoopstrategie?

    Het kiezen van een juiste inkoopstrategie is van grote invloed op de prijs die u gaat betalen voor uw energie. Dit geldt zeker voor de grotere kantoorpanden. Daar kunnen kleine verschillen in prijs al gauw grote besparingen opleveren. Als gebruiker van zakelijke energie voor een kantoorpand heeft u de keuze tussen een vast en een variabel energiecontract. Wat zijn de voor- en nadelen van beide?

    Ten eerste het vaste energiecontract. Bij zo’n contract betaalt u gedurende de hele contractduur dezelfde prijs voor uw energie. Het grote voordeel hieraan is dat het zorgt voor financiële zekerheid. U weet bij een vast energiecontract namelijk precies wat u moet betalen op de lange termijn. Deze zekerheid komt wel met een keerzijde; u kunt namelijk niet profiteren van forse prijsdalingen op de energiemarkten. Het kiezen van een juist instapmoment is bij deze strategie derhalve cruciaal. Als u instapt op een moment dat de prijzen laag zijn, zult u gedurende een lange periode hiervan profiteren. Zelfs als de prijzen fors stijgen.

    Dan de variabele inkoopstrategie. Bij een variabel energiecontract legt u de energieprijs niet vast, maar laat u deze meebewegen met de koersen op de energiemarkten. Het bedrag dat u voor energie moet betalen wordt dan tweemaal per jaar daarop aangepast. Op die manier betaalt de zakelijke klant ook daadwerkelijk minder als de koers op de energiemarkten daalt. Logischerwijs brengt dit ook onzekerheid met zich mee. U weet dan namelijk niet wat over de lange termijn gaat betalen voor stroom en gas voor uw kantoorpand.

    Wilt u weten wat voor energiecontract het beste bij uw pand en energiegebruik past? Dan bent u bij ons aan het juiste adres.

    Energielabels voor kantoorpanden

    Heeft u een kantoorpand en wilt u deze verkopen of verhuren? Dan is het sinds een aantal jaar verplicht om een energielabel voor het betreffende pand te hebben. Op die manier worden exploitanten van kantoorgebouwen gestimuleerd om na te denken over duurzaamheid.

    Energielabels voor kantoren lopen van A tot en met G, waarbij A het meest zuinig is en G het minst. Vanaf het jaar 2023 moet elk bedrijfspand met een oppervlakte groter dan 100 vierkante meter een energielabel van minstens C hebben. Wordt er niet voldaan aan de verplichtingen omtrent energielabels? Dan kunt u een flinke van de ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) verwachten. Overigens heeft het energielabel ook een aanzienlijke impact op de waarde van een kantoorpand.

    Heeft u nog geen label van zakelijke energie voor uw kantoorpand? Dan kunnen wij hiervoor zorgen. Van de aanvraag tot en met de verlening. Wij kunnen ervoor zorgen dat u binnen een week een energielabel voor uw bedrijfspand heeft. Had u er al een, maar heeft u verduurzamingsmaatregelen genomen? Ook dan loont het om een nieuwe aan te vragen; de kans is immers groot dat u een zuiniger label kan krijgen.

    Verduurzamingsmaatregelen voor zakelijke energie kantoorpand

    Energie besparen levert een hoop op voor eigenaren van kantoorpanden. Niet alleen vallen uw energiefacturen lager uit, u kunt ook nog eens gebruik maken van verschillende aantrekkelijke subsidieregelingen. Welke maatregelen kunt u dan nemen om energie te besparen en zodoende te verduurzamen?

    Een van de meest simpele, maar effectieve verduurzamingsmaatregelen is het vervangen van de verlichting in het kantoorpand. Zo levert het installeren van ledverlichting tot wel 80% besparingen op. Ook loont het om de isolatie te verbeteren. Zelf energie opwekken kan daarnaast eveneens een hoop besparingen opleveren. Er zijn veel kantoorpanden die zonnepanelen installeren en daarmee een groot deel van hun energie zelf opwekken.

    Wij helpen ondernemers graag met het nadenken over energiebesparende maatregelen. Zo begeleiden we u bij het installeren van ledverlichting bijvoorbeeld. Daarbij kunnen we ook de aanvraag en installatie van zonnepanelen uit handen nemen. Neem contact op als u hier meer over wilt weten.

    Subsidies: bespaar op zakelijke energie kantoorpand

    Eigenaren van kantoorpanden die investeren in verduurzaming maken zeer waarschijnlijk aanspraak op meerdere subsidies. Ten eerste kunnen bedrijven die in energiebesparende maatregelen investeren Energie-investeringsaftrek (EIA) aanvragen. De investeringskosten kunnen dan afgetrokken worden van de fiscale winst. Milieu-investeringsaftrek (Mia) en Willekeurige afschrijving milieu-investeringen zijn andere aantrekkelijke fiscale regelingen die van toepassing kunnen zijn op duurzame kantoorpanden.

    Voor grootzakelijke energieverbruikers die zelf energie opwekken, is de Stimulering Duurzame Energietransitie (SDE++) van belang. Bij deze subsidieregeling krijgt de betrokkene per kilowattuur (kWh) opgewekte energie een vergoeding van de overheid.

    Wilt u weten op welke fiscale regelingen en subsidies uw kantoorpand aanspraak maakt? Wij brengen u hier graag van op de hoogte. Bovendien kunnen wij voor u de volledige aanvraag van subsidies regelen.

    Factuurcheck zakelijke energie kantoorpand

    Een van onze werkzaamheden die al menig eigenaar van bedrijfspanden flinke besparingen heeft opgeleverd, is de factuurcheck. Wat houdt dit precies in? Bij de factuurcheck stuurt u ons uw energiefactuur op, ook al bent u nog geen klant bij Zakelijke Energietarieven. Met onze jarenlange ervaring op het gebied van energiefacturen kunnen wij snel inzien of u bij een andere zakelijke energieleverancier goedkoper uit kan zijn. Daarnaast halen we voor onze bestaande klanten bij een factuurcheck vaker dan u denkt fouten uit de facturen. Zo voorkomen we dat energieleveranciers u te veel laten betalen. Wilt u uw energiefacturen door ons laten controleren? Neem dan even contact met ons op en wij gaan gelijk aan de slag.

    Ontzorgd via Zakelijke Energietarieven

    U moet dus met nogal wat rekening houden bij de inkoop van zakelijke energie voor uw kantoorgebouw. Gelukkig kunnen wij door onze jarenlange ervaring op de energiemarkten en intensief contact energieleveranciers en andere partijen al uw energievragen beantwoorden. We bieden u niet alleen een het goedkoopst mogelijke energiecontract aan, we regelen het opzeggen en de overstap ook voor u. Op deze manier adviseren wij veel leden van de Novaka. Daarnaast begeleiden wij u bij de verduurzaming van uw kantoor en regelen wij de aanvraag van subsidies. Volledig ontzorgd dus.

    Wilt u zich ook niet meer bezighouden met energievraagstukken, maar toch zoveel mogelijk blijven besparen op de energiekosten voor uw kantoorpand? Wij gaan graag een vrijblijvend gesprek met u aan.